Abstract
המאמר מציג מסגרת תיאורטית ומושגית לגיבוש "אני מאמין" בית-ספרי. נידונים ההבדלים בין הופעותיו השונות של ה"אני מאמין": אישי לעומת בית-ספרי, חינוכי לעומת לא-חינוכי והצהרתי לעומת מעשי. מוצגת תכנית פעולה, המבוססת על סדנאות למחנכים, שמטרתה לסייע בגיבוש ה"אני מאמין" של בית- הספר, לאור תפיסת דמותו של התלמיד האידיאלי והערכים החינוכיים המרכזיים.
Translated title of the contribution | On the development of school ideology |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | אוטונומיה בית ספרית |
Subtitle of host publication | היישום ולקחו |
Editors | רנה שפירא, רחל גרין, יהודית דנילוב |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | משרד החינוך - המזכירות הפדגוגית |
Chapter | 2 |
Pages | 37-52 |
State | Published - 1994 |
Keywords
- אוטונומיה בחינוך ; אידאולוגיית בית הספר ; הערכה ; השתלמויות מקצועיות ; חקר מקרה ; מטרות החינוך ; מנחים