פיתוח החשיבה - אתגר בהכשרת מורים: מחקר מלווה תהליכי למידה והתנסות

יהודית וינברגר, ענת זוהר

Research output: Book/ReportBook

Abstract

הספר פיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך מציג תכנית להכשרת מורים וגננות לפיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך. בתכניו משולב המאגר "עוד מעט חשבון", שיצא ופותח במרכז להוראת המתמטיקה במכללה האקדמית בית ברל.הספר מיועד לכל העוסקים בתחום ההוראה: למורי מורים ולמדריכים פדגוגיים בעבודתם עם סטודנטים במסלול לגיל הרך במסגרת קורסים העוסקים בפיתוח חשיבה בכלל וחשיבה מתמטית בפרט, וכן למורים ולגננות בפועל.הרציונל העומד מאחורי כתיבת הספר הוא הצורך לפתח הבנה משמעותית של רעיונות מתמטיים ולמצוא דרכים לפיתוח חשיבה, תוך כדי התנסות בלימוד חוויתי ומאתגר. לפיכך גישת ההוראה המוצגת בספר מושתתת על התנסות עצמית וחוויתית בדרך החושפת את הלומדים לתכנים, לתאוריות, למושגים, לאסטרטגיות ולדרכים לתכנון יחידות הוראה עבור הילדים בנושא פיתוח החשיבה המתמטית.יחידות ההוראה המוצגות בספר עוסקות בתחום הידע הפדגוגי בהוראת המתמטיקה, במיומנויות החשיבה הדרושות לפעילות מתמטית, בהיבטים הפסיכולוגיים וההתפתחותיים הקשורים בלמידת מתמטיקה בגיל הרך, בתכנים המתמטיים ובקשיים העולים מהוראתם.
Original languageHebrew
Place of Publicationתל-אביב
Publisherמכון מופ"ת - בית ספר למחקר ופיתוח תכניות בהכשרת עובדי חינוך והוראה במכללות
Number of pages191
ISBN (Print)9657182565
StatePublished - 2005

Publication series

Nameמונוגרפיות בחינוך
Publisherמכון מופ"ת - בית ספר למחקר ופיתוח תכניות בהכשרת עובדי חינוך והוראה במכללות

Cite this