פיתוח מוזאון חינוכי אינטרקטיבי לקהילה היהודית בצ'ילה: היבטים אפיסטמולוגיים, פדגוגיים וטכנולוגיים

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

מאמר זה מתאר את תהליך ההתפתחות של הקמת המוזאון האינטראקטיבי היהודי בצ'ילה על היבטיו האפיסטמולוגיים, הפדגוגיים והטכנולוגיים, בעקבות גיבוש דגם חינוכי-מוזאלי רב-תרבותי. במאמר דוגמאות לדיונים בין גורמים המעורבים בתהליך עיצוב המוזאון, ונידונות בו משמעות תהליך הפיתוח והשלכותיו החינוכיות בתחום החינוך המוזאלי הרב-תרבותי ובתחום החינוך היהודי. ניתוח התהליך מעלה סוגיות רבות: מקום ה'אותנטיות' בתהליך תכנון המוזאון ובעיצובו; תפקיד המוזאון החינוכי והאתגרים שהוא עומד מולם; מקומו של הנרטיב כמרכיב מרכזי במוזאון חינוכי בהקשר של רב-תרבותיות; מקומם של מגוון הגורמים בצוות המקצועי, ובעיקר של המחנך - כגורם מוביל בתכנון המוזאון החינוכי בעיצובו.
Original languageHebrew
Pages (from-to) 47-67
Number of pages21
Journalהיסטוריה, הגות, ריאליה
Volume5
StatePublished - 2017

IHP publications

  • IHP publications
  • Education
  • Jews -- History
  • Museums
  • Museums -- Chile
  • היסטוריה יהודית
  • חינוך
  • מוזיאונים
  • מוזיאונים -- צ'ילה

RAMBI Publications

  • Rambi Publications
  • Jewish museums -- Chile
  • Museums -- Educational aspects

Cite this