Abstract
מאמר זה מתאר את תהליך ההתפתחות של הקמת המוזאון האינטראקטיבי היהודי בצ'ילה על היבטיו האפיסטמולוגיים, הפדגוגיים והטכנולוגיים, בעקבות גיבוש דגם חינוכי-מוזאלי רב-תרבותי. במאמר דוגמאות לדיונים בין גורמים המעורבים בתהליך עיצוב המוזאון, ונידונות בו משמעות תהליך הפיתוח והשלכותיו החינוכיות בתחום החינוך המוזאלי הרב-תרבותי ובתחום החינוך היהודי. ניתוח התהליך מעלה סוגיות רבות: מקום ה'אותנטיות' בתהליך תכנון המוזאון ובעיצובו; תפקיד המוזאון החינוכי והאתגרים שהוא עומד מולם; מקומו של הנרטיב כמרכיב מרכזי במוזאון חינוכי בהקשר של רב-תרבותיות; מקומם של מגוון הגורמים בצוות המקצועי, ובעיקר של המחנך - כגורם מוביל בתכנון המוזאון החינוכי בעיצובו.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 47-67 |
Number of pages | 21 |
Journal | היסטוריה, הגות, ריאליה |
Volume | 5 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- Education
- Jews -- History
- Museums
- Museums -- Chile
- היסטוריה יהודית
- חינוך
- מוזיאונים
- מוזיאונים -- צ'ילה
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Jewish museums -- Chile
- Museums -- Educational aspects