פניית מתבגרים בבקשת תמיכה מהוריהם: תפיסות המתבגרים וההורים לגבי קבלת התמיכה ולגבי נתינה

דנית אשרף, משה טטר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר הנוכחי מתמקד בסוגיית פניית המתבגר להוריו בבקשת תמיכה. ראשית, נבדקה עצם הפנייה של המתבגר אל הוריו לבקשת תמיכה בשלושה תחומים מרכזיים בחייו - התחום החברתי, התחום הלימודי והתחום האישי. כמו-כן, נבחנה הערכת המתבגר את התמיכה שהוא מקבל מהוריו באותם תחומים, בהתאם לארבעה סוגי תמיכה - תמיכה רגשית, תמיכה אינסטרומנטלית, תמיכה אינפורמטיבית ותמיכה בצורת ליווי. בנוסף, משווה המחקר בין הערכותיו של המתבגר את התמיכה שהוא מקבל לבין הערכותיהם של הוריו את התמיכה שהם מעניקים לו, וזאת על פי אותם תחומי עניין ואותן קטגוריות של סוגי תמיכה. המחקר משווה בין תפיסות המתבגרים את התמיכה שהם מקבלים מהוריהם, ותפיסות ההורים את התמיכה שהם מעניקים לילדיהם המתבגרים.
Original languageHebrew
Pages (from-to)116-134
Number of pages19
Journalהייעוץ החינוכי
Volume13
StatePublished - 2004

IHP publications

  • IHP publications
  • Adolescence
  • Coming of age
  • Parent and teenager
  • Social networks

Cite this