Abstract
המחקר הנוכחי מתמקד בסוגיית פניית המתבגר להוריו בבקשת תמיכה. ראשית, נבדקה עצם הפנייה של המתבגר אל הוריו לבקשת תמיכה בשלושה תחומים מרכזיים בחייו - התחום החברתי, התחום הלימודי והתחום האישי. כמו-כן, נבחנה הערכת המתבגר את התמיכה שהוא מקבל מהוריו באותם תחומים, בהתאם לארבעה סוגי תמיכה - תמיכה רגשית, תמיכה אינסטרומנטלית, תמיכה אינפורמטיבית ותמיכה בצורת ליווי. בנוסף, משווה המחקר בין הערכותיו של המתבגר את התמיכה שהוא מקבל לבין הערכותיהם של הוריו את התמיכה שהם מעניקים לו, וזאת על פי אותם תחומי עניין ואותן קטגוריות של סוגי תמיכה. המחקר משווה בין תפיסות המתבגרים את התמיכה שהם מקבלים מהוריהם, ותפיסות ההורים את התמיכה שהם מעניקים לילדיהם המתבגרים.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 116-134 |
Number of pages | 19 |
Journal | הייעוץ החינוכי |
Volume | 13 |
State | Published - 2004 |
IHP publications
- IHP publications
- Adolescence
- Coming of age
- Parent and teenager
- Social networks