Abstract
המחקר המדווח במאמר בחן את תפיסותיהם של 519 תלמידי תיכון ותיקים ועולים לגבי מרכיבים שונים בתהליך חיפושיהם אחר עזרה. על בסיס מודל קונספטואלי המקשר בין המשתנים המרכזיים בפניית מתבגרים לקבלת עזרה, נבחנו הקשרים בין משתני רקע מסוימים של המתבגרים (מגדר, גיל וארץ מוצא) ומדדים פסיכולוגיים שלהם (מיטביות [well-being] ומבדק של בריאות נפשית כללית) לבין מידת הפנייה שלהם בפועל אל מורים ויועצים חינוכיים. באופן כללי התלמידים מדווחים שהם מוטרדים מבעיות - בסדר יורד - בלימודים, בעיות אישיות, בעיות עם ההורים, בעיות עם חברים ובעיות הנוגעות לענייני אלימות. התלמידים מדווחים על פנייה מתונה לעזרה ליועצים ולמורים. הפנייה נעשית במיוחד בעניינים לימודיים ובנוגע לבעיות אישיות. המנבאים המובהקים של פנייה לעזרה בקרב המתבגרים הם: הקשיים עמם מתמודדים התלמידים (גם לגבי יועצים וגם לגבי מורים); הרקע המקצועי (לגבי מורים); הרקע האישי (גיל, מגדר וניסיון אישי) והסטיגמה השלילית (לגבי יועצים). הממצאים מבליטים את ההבדלים המגדריים ואת היעדר ההבדלים בין המתבגרים העולים לבין המתבגרים הוותיקים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 15-36 |
Number of pages | 22 |
Journal | הייעוץ החינוכי |
Volume | 16 |
State | Published - 2010 |
IHP publications
- IHP publications
- Adolescence
- Adolescent psychology
- Coming of age
- Educational counseling
- High school students
- Immigrant absorption -- Israel
- Immigrant absorption -- Israel -- Psychological aspects
- Psychological consultation
- Teachers
- Well-being