Abstract
בשני העשורים האחרונים נתח גדול של הפעילות הפוליטית עובר בהדרגה אל המרשתת. מאמצע שנות התשעים יותר ויותר מפלגות ופוליטיקאים הקימו לעצמם אתרי אינטרנט, וכעשור שנים לאחר מכן פתחו שחקנים פוליטיים אלו חשבונות ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר, ויצרו באמצעותם קשר בלתי אמצעי עם הציבור. מטרת מאמר זה היא לנתח את רמת הפרסונליזציה במרשתת בקרב מפלגות ופוליטיקאים ערב בחירות 2015. כאמור, פרסונליזציה היא תהליך ולכן הגיוני לבחון אותו בהסתכלות לאורך זמן, אלא שבמקרה זה אנו נאלצים להסתפק בבחינה נקודתית. כפי שנדגים בהמשך, בחלק המשווה את השימוש בפלטפורמות העומדות לרשות השחקנים הפוליטיים, מדובר בזירה דינמית. כך למשל פחת השימוש באתרי האינטרנט ואילו פייסבוק לוקחת כעת את הבכורה (אף שלא ברור לכמה זמן). לאור זאת קשה מאוד לנתח את התהליכים לאורך זמן ובפלטפורמה קבועה ובת השוואה. ואולם יש לזכור שמדובר בזירה שנוצרה לפני 25 שנה בלבד, ההולכת ותופסת מקום מרכזי יותר ויותר בפוליטיקה. לפיכך גם ניתוח בנקודת זמן אחת עשוי לסייע להשיב על השאלה: האם המרשתת מבליטה את הפוליטיקאי היחיד או דווקא נותנת הזדמנות למפלגות לחזק את מעמדן?
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הבחירות בישראל - 2015 (קובץ בעריכת מיכל שמיר וגדעון רהט) |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | המכון הישראלי לדמוקרטיה |
Pages | 177-205 |
Number of pages | 29 |
ISBN (Print) | 9789655192025 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- Political parties
- Politicians
- Web sites