Abstract
המאמר עוסק בתופעת הדיסקלקוליה ההתפתחותית. מחברות המאמר טוענות כי בישראל טרם נבנה כלי לאיתור התופעה, המציג נורמות אחידות, תוקף ומהימנות, ומשלב בין תכנית הלימודים במתמטיקה למידע שהצטבר בתחום הנוירו-קוגניטיבי. המחברות מתארות את ממצאי מחקרן לפיתוח כלי שייתן מענה לצורך לתמוך בתלמידים מתקשים. במסגרת המחקר הנוכחי נבנה כלי איתור ניסיוני המבוסס על מקורות נוירו-קוגניטיביים-פדגוגיים. הכלי כולל שני חלקים: א. בדיקת היכולות של עיבוד מידע כמותי בסיסי באמצעות מחשב; ב. מיפוי רמת הידע החשבוני המבוסס על תוכנית הלימודים במתמטיקה ואיתור מאפייני קושי. באמצעות כלי זה אותרו תלמידים בכיתות ג' וד' שעונים על ההגדרה של דיסקלקוליה התפתחותית, ואופיינו הקשיים הייחודיים להם.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | סוגיות עכשוויות בשילוב של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בישראל (קובץ בעריכת שונית רייטר, עירית קופפרברג, יצחק גילת) |
Place of Publication | תל-אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 197-212 |
Number of pages | 16 |
ISBN (Print) | 9789655301298 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- Educational tests and measurements
- Mathematics -- Study and teaching
- School children