פרק 9: כלי אינטגרטיבי לאיתור תלמידים עם דיסקלקוליה התפתחותית וזיהוי קשיים במתמטיקה שאופייניים להם

ניצה מרק-זגדון, שרית אשכנזי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המאמר עוסק בתופעת הדיסקלקוליה ההתפתחותית. מחברות המאמר טוענות כי בישראל טרם נבנה כלי לאיתור התופעה, המציג נורמות אחידות, תוקף ומהימנות, ומשלב בין תכנית הלימודים במתמטיקה למידע שהצטבר בתחום הנוירו-קוגניטיבי. המחברות מתארות את ממצאי מחקרן לפיתוח כלי שייתן מענה לצורך לתמוך בתלמידים מתקשים. במסגרת המחקר הנוכחי נבנה כלי איתור ניסיוני המבוסס על מקורות נוירו-קוגניטיביים-פדגוגיים. הכלי כולל שני חלקים: א. בדיקת היכולות של עיבוד מידע כמותי בסיסי באמצעות מחשב; ב. מיפוי רמת הידע החשבוני המבוסס על תוכנית הלימודים במתמטיקה ואיתור מאפייני קושי. באמצעות כלי זה אותרו תלמידים בכיתות ג' וד' שעונים על ההגדרה של דיסקלקוליה התפתחותית, ואופיינו הקשיים הייחודיים להם.
Original languageHebrew
Title of host publicationסוגיות עכשוויות בשילוב של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בישראל (קובץ בעריכת שונית רייטר, עירית קופפרברג, יצחק גילת)
Place of Publicationתל-אביב
Publisherמכון מופ"ת
Pages197-212
Number of pages16
ISBN (Print)9789655301298
StatePublished - 2017

IHP publications

  • IHP publications
  • Educational tests and measurements
  • Mathematics -- Study and teaching
  • School children

Cite this