צ'ארלי צ'אפלין שר רקוויאם אילם: יצירתו של צ'אפלין בשנים 1952-1928 כהצהרה קולנועית על המעבר מראינוע לקולנוע

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר בוחן את סוגיית הפסקול והיחס בינו לבין התמונה בסרטיו של צ'ארלי צ'אפלין החל מסרטו האילם 'הקרקס' (The Circus, 1928) ועד ל'אורות הבמה' (Limelight, 1952), סרט הקולנוע שלו, שמסכם את מכלול יצירתו. לאורך כל השנים הללו הוא משתמש בקול ונמנע מלהשתמש בו בדרכו הייחודית והמקורית. צ'אפלין יצר דרכי מבע חדשניים לשימוש בקול. בסרטיו הוא עימת בין חוש הראייה של הצופה לבין חוש השמיעה שלו. באמצעות המתח שבין הנראה לנשמע הגדיר מחדש את הקודים המתפתחים של המבע הקולנועי בעידן שאחרי הראינוע. (מתוך המאמר) Refereed/Peer-reviewed
Original languageHebrew
Pages (from-to)2011
Number of pages1
Journalהיסטוריה ותיאוריה
Volume22
StatePublished - 2011

IHP publications

  • IHP publications
  • Motion pictures
  • Silent films
  • Sound

Cite this