צילום חיה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר עוסק בצילום בעלי חיים. על פי רוב אין מביאים בחשבון חיות בתיאוריה ובהיסטוריה של הצילום למרות שהצילום נגע בחיות כבר מראשיתו. באמצעות צילום חיות ביקש המדיום החדש להוכיח את עליונותו הטכנולוגית ולחשוף את הסמוי מן העין באופן שישנה את תפיסתנו החזותית, אך גם את יחסנו אל הטבעי (החיה היא קטגוריה של "הטבעי"). התפיסה הנפוצה הייתה שסרטי טבע ותצלומי טבע מציגים סובייקטים "לא נגועים", "בלתי מוטים", "חפים מפשע", "א-פוליטיים", כאלה שעצם המושג סובייקט אינו מוצע להם. ל”אובייקטיביות” הזאת תרמה גם ההנחה בדבר אי-השתתפותה של החיה במעשה הצילום עצמו, או אף אי-מודעותה לקיומו ולשימושיו. במאמר מספר דוגמאות של צילומי חיות מתקופת מלחמת העולם השנייה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)233-252
Number of pages20
Journalמפתח: כתב-עת לקסיקלי למחשבה פוליטית
Volume7
StatePublished - 2014

IHP publications

  • IHP publications
  • Photography
  • Photography of animals
  • World War, 1939-1945

Cite this