Abstract
בקריאה במגילת "איכה" שאני מציעה במאמר זה אני מבקשת למקד את המבט במחוות הביצוע של שירת הקינות בהתבססי על ניתוח מחוות הגוף במחקרה של ורד מדר הנטוע במחקר שדה עשיר, וכן על קריאותיי בספרות עברית עתיקה המתייחסות למחוות ביצוע של מספרות ומספרים עממיים. מדר בוחנת בדקות ובהעמקה את הפיכת גופן של המקוננות לכלים של ביטוי רב עוצמה ויכולות, ואת מיקוד לשון שירתן הן בגוף המתים כמושא של געגוע וכאב, הן בגופן ככלי ביצוע אמנותן. קריאתי להלן בטקסט העברי העתיק תהווה השלמה ותיקון לגישות המתעלמות מתרומת הגוף לטקסטים של קינה והמציגות את הסוגה כרוויית היסטוריה לשונית נטולת גופים, או כביטוי לאופנויות רגשיות או פילוסופיות. אדגיש את סוגת הקינה כלשון העוסקת בגוף והמבוצעת בגוף. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 59-83 |
Number of pages | 25 |
Journal | מכאן |
Volume | י"ט |
State | Published - 2019 |
IHP publications
- IHP publications
- Laments
- Bible -- Lamentations
- Gesture
- Sex
- Midrash rabbah -- Lamentations