Abstract
נשירה מבית הספר היא אחת הבעיות החמורות שעימן מתמודדות מערכות חינוך. רוב המחקרים עוסקים בנשירה הגלויה, אך הנשירה הסמויה אף היא תופעה בעלת חשיבות, והספרות המחקרית בתחום זה דלה. הנושרים הסמויים הם תלמידים שנמצאים בבתי הספר, אך אינם מתפקדים באופן המצופה בהם. המחקר הנוכחי מהווה מחקר חלוץ, הן מבחינת התופעה הנחקרת הן מבחינת סוג האוכלוסייה שבה הוא מתמקד - מתבגרים מהגרים ובני מהגרים ממוצא אתיופי בישראל. במחקר נמדדו הקשרים החברתיים של המשתתפים באמצעות שני מדדים: קשרים עם חברים ישראלים ותיקים וקשרים עם חברים ממוצא אתיופי. נבחנו שלוש קבוצות: לומדים, נושרים סמויים ומנותקים, הנטייה לנשירה הסמויה גוברת. במסגרת המחקר המשלים האיכותני נערכו ראיונות חצי מובנים עם בני נוער לומדים, עם נושרים סמויים ועם בני נוער מנותקים. ממצאי המחקר האיכותני חיזקו את ממצאי המחקר הכמותי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 35-65 |
Number of pages | 31 |
Journal | כעת: כתב עת תלפיות |
Volume | ז' |
State | Published - 2022 |
IHP publications
- IHP publications
- Dropouts
- Interpersonal communication
- Jews, Ethiopian -- Eretz Israel
- Jews, Ethiopian -- Israel
- School children
- Social networks
- Youth
- יהודי אתיופיה בישראל ובארץ-ישראל
- נוער
- נשירה מבית הספר
- רשתות חברתיות (סוציולוגיה)
- תלמידים
- תקשורת בין-אישית
RAMBI Publications
- Rambi Publications
- Jews, Ethiopian -- Education -- Israel
- Jews, Ethiopian -- Israel -- Social conditions -- 21st century
- Dropouts -- Israel
- Education -- Social aspects -- Israel