שבילים לחינוך מבוסס מקום

נירית איטינגון (Editor), יהודית ברק (Editor), דפנה גרנית-דגני (Editor), דוד רוטמן (Editor), יהודית שטיימן (Editor)

Research output: Book/ReportBook

Abstract

"חינוך מבוסס מקום" הוא תפיסה חינוכית לפיה הזיקה למקום פיזי מעניקה משמעות ייחודית לזהותו של הפרט. מתפיסה זו נגזרת פדגוגיה ייחודית המכונה "למידה מבוססת מקום"; פדגוגיה זו כוללת הנחלת ידע, מיומנויות והרגלים השואבים מהמקום הספציפי את הרצון ואת המוטיבציה להשפיע עליו ולהוביל לעשייה פעילה למענו. בהקשר הזה המונח "מקום" מבטא לא רק תחום מוגדר בזמן ובמרחב, אלא הזדמנות ללמידה המתבססת על חיבור בין ההיבט הפיזי להיבט הרגשי, בין המידע הנתפס בחושים לידע שנוצר בנפשו של הפרט לאחר המפגש עם השטח." -- מן המעטפת האחורית.
Original languageHebrew
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Number of pages222
Editionמהדורה ראשונה
ISBN (Electronic)9789655301977
StatePublished - 2021

Cite this