Abstract
בתכנית הייחודית "להבין פלוס", המיועדת לתלמידים הנמצאים בסיכון לתת-הישגיות במתמטיקה בבתי הספר היסודיים, נלמדת המשמעות המתמטית של פרוצדורות מתמטיות בעזרת סיפורי הקשר הלקוחים מעולם התלמידים. מחקר זה בחן חידוש בתכנית: שינוי תיווך הסיפור מטקסט לסרטון וידאו באינטראקציה עם המנחה. השינוי הוצע בעקבות דיווחי מורים, כי תלמידים מתקשים לזכור את טקסט הסיפור. בניתוח תמליל האינטראקציה הלימודית מצא כי אף תלמיד לא אזכר את הסיפור מיוזמתו. עם זאת , הקבוצה שנחשפה לסרטון הווידאו הצליחה, בסיוע המנחה, להיזכר בסיפור ולשנות את השיח משיח טכני לשיח בעל משמעות, ואילו בקבוצה האחרת השינוי היה קטן יותר. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 220-249 |
Number of pages | 30 |
Journal | דפים |
Volume | 50 |
State | Published - 2010 |
IHP publications
- IHP publications
- Conversation
- Fractions
- Individualized instruction
- Knowledge and learning
- Learning
- Mathematical ability
- Mathematics -- Study and teaching
- Mediated learning experience
- Multimedia systems
- Oral communication
- People with social disabilities -- Education
- Slow learning children
- Teacher-student relationships
- Teaching -- Methods
- Television film