Abstract
מאמר סיכום לאנתולוגיה בגיליון זה: "שירה מודרנית מסוריה 2022-1950". המשוררים שקובצו באנתולוגיה הם סורים מתוקף דיאלקטיקה של חיוב ושלילה: מחד גיסא הם שוללים את הפסיביות החונקת בסוריה בצל השיח הפוליטי, מאידך גיסא הם מחייבים את העולם שבו הם חיים באמצעות השירה והאמונה ביכולת לדמיין מחדש את האפשרויות האנושיות הטמונות בסוריה. המצור שבו חיו הסופרים והמשוררים הסורים בודד אותם מסביבתם אך גם קירב אותם זה לזה. הסגר התרבותי שנועד לייבש כתיבה שאינה משרתת את השלטון נחל הצלחה חלקית בלבד. המשאבים הדלים והעוני הרוחני חיזקו קשרים חבריים, פתחו אפשרויות ללשון החוויה השירית ודחפו למיסוד קהילות אלטרנטיביות שקמו על טהרת חופש היצירה. גם אם לא נכנה את היצירה הזו סורית, היא נולדה בתגובה לטראומה הקולקטיבית שהיא סוריה. בתוך המגוון הרחב המוצג באסופה שלפנינו ניתן לזהות שלושה אבות טיפוס מובחנים המתגלמים בפואטיקה של שלושת המשוררים הסורים הגדולים: הרומנטי המתסיס (ניזאר קבאני), המטפורי האליטיסטי (אדוניס) והפרוזאי המחוספס (מוחמד אלמארוט). שלושתם מגיבים בשירתם באופנים שונים לעולם הסורי הנמצא במצב של שבר זהויות תמידי ושל גלות ממשית ומטפיזית כאחת (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 168-196 |
Number of pages | 29 |
Journal | ננופואטיקה |
Volume | 32 |
State | Published - 2022 |
IHP publications
- IHP publications
- Adunis -- 1930-
- Criticism
- Kurdish poetry
- Poetry
- Syriac literature
- Women poets
- שירה - Poetry