Abstract
"המטרה היא, לא לצייד את שכלו של אמיל בדעת, אלא ללמדו את המתודה כיצד לרוכשה בשעת הצורך" טען הפילוסוף ז'אן–ז'אק רוסו בעבר. דברים אלה אף הולכים ומתחזקים בהווה — בעידן הטכנולוגי–מדעי, המשופע במידע ובכלי תקשורת להעברה ולהפצה של המידע בערוציה השונים. תלמידי המאה ה– 21 חשופים כל העת למידע זמין, מגוון ומשתנה בקצב מהיר, ואין הם רואים עוד בבית הספר את מקור המידע היחידי או העיקרי. לפיכך, אין עוד ערך ללמד את המידע עצמו, אלא ללמד איך להשתמש בו: להכשיר לומדים עצמאיים בעלי יכולת של "טיפול" במידע והבניה אקטיבית של ידע, ולפתח אצלם כישורים המאפשרים התמודדות עם אתגרים מדעיים–טכנולוגיים, כלכליים, חברתיים ותרבותיים של המאה ה– 21.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 33 |
Number of pages | 1 |
Journal | אאוריקה |
State | Published - 2012 |
IHP publications
- IHP publications
- Problem-based learning
- Science -- Study and teaching