תהליך החקר המדעי בכיתה - מהתאוריה למעשה

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

"המטרה היא, לא לצייד את שכלו של אמיל בדעת, אלא ללמדו את המתודה כיצד לרוכשה בשעת הצורך" טען הפילוסוף ז'אן–ז'אק רוסו בעבר. דברים אלה אף הולכים ומתחזקים בהווה — בעידן הטכנולוגי–מדעי, המשופע במידע ובכלי תקשורת להעברה ולהפצה של המידע בערוציה השונים. תלמידי המאה ה– 21 חשופים כל העת למידע זמין, מגוון ומשתנה בקצב מהיר, ואין הם רואים עוד בבית הספר את מקור המידע היחידי או העיקרי. לפיכך, אין עוד ערך ללמד את המידע עצמו, אלא ללמד איך להשתמש בו: להכשיר לומדים עצמאיים בעלי יכולת של "טיפול" במידע והבניה אקטיבית של ידע, ולפתח אצלם כישורים המאפשרים התמודדות עם אתגרים מדעיים–טכנולוגיים, כלכליים, חברתיים ותרבותיים של המאה ה– 21.
Original languageHebrew
Pages (from-to)33
Number of pages1
Journalאאוריקה
StatePublished - 2012

IHP publications

  • IHP publications
  • Problem-based learning
  • Science -- Study and teaching

Cite this