Abstract
מחקר זה בחן תהליכי למידה של תלמידים תת-משיגים במתמטיקה, אשר למדו בקבוצות קטנות חיסור מספרים עשרוניים, בסביבה עשירה המשלבת משחק מחשב, כסף מוחשי, אינטראקציות בין עמיתים, ותיווך אינטנסיבי של מורה. הקלטות וידאו של השיעורים ושל מסכי המחשב, ריאיונות, דפי עבודה, תצפיות והערכות פרי–פוסט של מורים בכיתות האם, שימשו את מחברות המאמר כדי לתאר ולאפיין את תהליכי הבניית הידע של התלמידים. הממצאים מצביעים על תהליכים לא לינאריים, המאופיינים בהתקדמויות ובנסיגות לסירוגין, לאור הידע השביר ומאפייני הלומדים. אך יחד עם זאת נצפה שינוי משמעותי בדפוסי ההתנהגות והחשיבה. במאמר זה מודגם חקר מקרה של תלמיד, אשר שופך אור על תהליך הלמידה המורכב, ועל הפוטנציאל הפדגוגי שבתכנית התערבות זו.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 14-29 |
Number of pages | 16 |
Journal | מספר חזק 2000 |
Volume | 28 |
State | Published - 2017 |
IHP publications
- IHP publications
- Learning
- Mathematics
- Mathematics -- Study and teaching
- Mediated learning experience
- People with social disabilities -- Education
- Slow learning children
- Teacher-student relationships