Abstract
מאז ייסוד העיר קיסריה על ידי המלך הורדוס במאה הראשונה לספירה והיותה מרכז ספורט חשוב במזרח האימפריה הרומית, אבות הנצרות הראשונים - כאוריגנס, נציג אסכולת הסופיזם השנייה - כמו גם חז"ל היהודים, הושפעו דתית מהדימויים היווניים התרבותיים והציבוריים שנגזרו מהמשחקים באזור. אוריגנס הנוצרי סבר שמאמיניו אמורים לאמץ ברמה הרוחנית משמעת כשל ספורטאים. כך למשל פירש את חג הפסח באופן מטאפורי. לשם כך הוא נשען על פרשנותו של פאולוס ותרגום השבעים. לעומת זאת חז"ל היהודים שנחשפו גם הם למשחקי הספורט בחרו שלא לפרש את חג הפסח באמצעות מטאפורות אך גם הם אימצו את הספורט כביטוי ללימוד תורה ולתפיסת האל. כך למשל רבי שמעון בר יוחאי מדמה את האלוהים ביחסו אל בני האדם כשופט אדיש בקרבות גלדיאטורים.
Translated title of the contribution | Athletic competitions as markers of religious identity in Caesarea: insights from Origen's newly discovered homilies, the second sophistic, and Rabbinic literature |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 47-78 |
Number of pages | 32 |
Journal | היסטוריה: כתב-עת של החברה ההיסטורית הישראלית |
Volume | 49 |
State | Published - 2022 |
IHP publications
- IHP publications
- Bible -- Greek -- Versions -- Septuagint
- Caesarea (Israel) -- Antiquities
- Christianity
- Civilization
- Culture
- Eretz Israel -- History -- 70-638, Destruction of the Second Temple to rise of Islam
- Hellenism
- Herod -- I -- King of Judea -- 73 B.C.-4 B.C
- History, Ancient
- Identification (Religion)
- Letters
- Olympics
- Origen
- Rabbinical literature
- Religion
- Sermons
- Simeon bar Yoḥai -- active 2nd century
- Sophists (Greek philosophy)
- Sports -- History -- To 1500
- Sports -- Religious aspects
- Sports -- Religious aspects -- Judaism
- Sports tournaments