תמורות שחלו בחייהם של בוגרים עם לקויות למידה מורכבות במהלך תקופת הקורונה

שירלי ורנר, בנימין הוזמי, שחר אליעזר, אילן בן סיני, לירן דנגור, שני טרבולסקי, רותי כהן, עודד מלך, אביחי מעודה, מנחם קליין

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

המחקר הנוכחי בוצע בגישת מחקר פעולה משתף (Participatory action research) גישה המשלבת אנשים עם מוגבלות במחקר כחוקרים עמיתים. בגישה זו, החוקרים עם מוגבלות הם שותפים־עמיתים ומומחים לחייהם והתקווה היא כי ממצאי המחקר יתורגמו לפרקטיקה המקדמת איכות חיים. חברי קבוצת המחקר העמיתים בבית איזי שפירא הם בוגרים עם לקויות למידה מורכבות. מחקר פעולה משתף מלווה באנשי מחקר המשמשים כמנחים וכמאפשרים. במפגש שקיימו החוקרים העמיתים עם החוקרים המאפשרים, התמקד הדיון בדפוסי התמודדותם עם אתגרי הקורונה. תיאוריהם לימדו על חוויית אובדן ואי ודאות מתמשכים לצד רווחים משניים שצמחו בתקופה מאיימת ומגבילה זו. לפיכך נושא המחקר אותו ביקשו לבדוק התמקד בתמורות שחלו בחייהם של בוגרים עם לקויות למידה מורכבות במהלך תקופת הקורונה. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)69-92
Number of pages24
Journalמוגבלות וחברה
Volume1
StatePublished - 2022

IHP publications

  • IHP publications
  • Adjustment (Psychology)
  • COVID-19 (Disease)
  • COVID-19 Pandemic, 2020-
  • Learning disabilities

Cite this