Abstract
המחקר מתמקד באופן בו תופסים תלמידים את המורים המשמעותיים עבורם. הדגש הושם על המאפיינים הפסיכולוגיים והדמוגרפיים של המורים המשמעותיים ועל מאפייני התלמידים הבוחרים בהם. נמצא כי החלק הארי של התלמידים ציין, כי בשנתיים האחרונות לפחות מורה אחד הווה עבורו דמות משמעותית. התלמידים מייחסים את החשיבות הרבה ביותר למאפייני המורה המשמעותי כמקור להנעה רגשית, לאחר מכן הם מתייחסים לאישיותו של המורה כאדם, ורק לבסוף מייחסים חשיבות למורה המשמעותי כדמות מלמדת. נמצא קשר שלילי בין עצם בחירתם של מורים כדמויות משמעותיות לבין תחושת הניכור של התלמידים, וקשר חיובי עם איכות הקשר שלהם עם ההורים. נידונות השלכות אפשריות של המחקר על עבודתם של מורים ואנשי בריאות הנפש במוסדות חינוך.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 76-104 |
Number of pages | 29 |
Journal | הייעוץ החינוכי |
Volume | 14 |
State | Published - 2007 |
IHP publications
- IHP publications
- Adolescence
- Adolescent psychology
- Alienation (Social psychology)
- Attachment behavior
- Coming of age
- Educational counseling
- High school students
- Parent and child
- Schools
- Teacher-student relationships
- Teachers
- Transference (Psychology)