תפקיד המרפאים בעיסוק בקידום נגישות ההשכלה הגבוהה: נייר עמדה

אורית להב, רויטמן יעל, אילת גופר, נופר גרינבלט, מיכל עמנואל-שלו, איריס אדטו-בירן, ניצה אריה, הדס מיליקה, רות בר-אילן טראוב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרתו של נייר העמדה היא להבהיר את תרומת מקצוע הריפוי בעיסוק בקידום נגישות ההשכלה הגבוהה במוסדות אקדמיים ועל תיכוניים ללומדים שונים. מסמך זה יפרט את הרציונל ואת התפקיד של המרפאים בעיסוק בהתערבות פרטנית ומערכתית במטרה ליישם את החקיקה ואת המדיניות למען השכלה שוויונית. תפקיד המרפאים בעיסוק בקידום הנגשת ההשכלה הגבוהה הוא רחב וכולל פעילות לקידום החקיקה, הובלת צוותים, פיתוח שיטות התערבות ומחקר. התערבות המרפאים בעיסוק במוסדות מתבססת על ראייה כוללנית רחבה (הוליסטית), ובאה לידי ביטוי הן בהיבט פרטני והן בהיבט מערכתי. למרפאים בעיסוק תפקיד משמעותי ותרומה רבה לקידום השתתפותם ומעורבותם של סטודנטים מקבוצות אוכלוסייה שונות הלומדים באקדמיה.
Original languageAmerican English
Pages (from-to)9-17
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume27
Issue number1
StatePublished - 2018

Keywords

  • ריפוי בעיסוק
  • נגישות לאנשים עם מוגבלות
  • חינוך גבוה
  • מוסדות להשכלה גבוהה
  • Universities and colleges
  • Education, Higher
  • Barrier-free design
  • Occupational therapy

Cite this