Adaptation and cross-cultural comparison of the adolescents weekly calendar planning activity (WCPA). Middle/high school version

Sharon Zlotnik, Meghan Doherty, Orit Fisher, Miri Tal-Saban

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מתאר את התהליך הרב-שלבי של תרגום האבחון ובחינת מידת העקביות הבין-תרבותית של התמ"ש בין מתבגרים ישראלים לאמריקאיים. מחקר זה מספק תוקף לאבחון ובכך עשוי לאפשר התערבות בעלת רגישות תרבותית. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionתרגום והשוואה בין תרבותית של אבחון תכנון מערכת שבועית (תמ"ש) גרסת חטיבת ביניים/תיכון
Original languageEnglish
Pages (from-to)E6-E24
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume30
Issue number1
StatePublished - 2021

Bibliographical note

Refereed/Peer-reviewed

IHP publications

  • IHP publications
  • Adolescence
  • Coming of age
  • Executive functions (Neuropsychology)
  • Questionnaires
  • Time management
  • Translating and interpreting

Cite this