Quality of School Life of Elementary School Students with Learning Disabilities

נעמי וינטראוב, אודליה ריס-פורז, גילי לוי, אסתר גלר-סבן, אסנת בר-חיים-ארז, הפקולטה למקצועות הבריאות קריה אקדמית אונו

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המחקר היא לבחון האם תפיסת איכות החיים בקרב תלמידי בית הספר היסודי משתנה בין תלמידים רגילים ובין כאלה בעלי ליקויי למידה. המחקר כלל 286 תלמידים בכיתות ג'-ו' משלושה בתי ספר בזרם החינוך הממלכתי בישראל. במדגם היו 50 תלמידים שאובחנו כבעלי לקוי למידה מינורי עד בינוני. הממצאים גילו כי איכות החיים של התלמידים בעלי לקוי הלמידה לא נבדלה באופן משמעותי מזו של עמיתיהם ללא הליקוי. התוצאות תומכות ברעיון כי תלמידים לקויי למידה המתחנכים בזרם החינוך הכללי ומעורבים בפעילויות הבית ספריות הרגילות מסופקים חברתית בדיוק כמו התלמידים הרגילים. Refereed/Peer-reviewed
Original languageEnglish
Pages (from-to)E34-E48
Journalכתב-עת ישראלי לריפוי בעיסוק
Volume21
Issue number2
StatePublished - 2012

IHP publications

  • IHP publications
  • Content (Psychology)
  • Education -- Israel -- Administration
  • Learning disabilities
  • Quality of life
  • Satisfaction
  • School children
  • Schools

Cite this