Abstract
מטרה: בחינת השפעת אקלים בית הספר על מחויבות המורים לארגון, למקצוע ההוראה, ולהישגי התלמידים.// נבדקים: 542 מורים מ- 54 בתי ספר יסודיים בגילאים 27 - .52// שיטה וכלי מחקר: הנבדקים ענו על שאלונים שבדקו מחויבות לבית הספר (Mowdar, Steers & Porter, 1979) ,מחויבות למקצוע ההוראה (Lodahl & Kejner, 1965) ,מחויבות כלפי תלמידים ומאפינים דמוגרפיים של מורים. כמו כן נבדק אקלים בית הספר (Hoy & Tarter, 1997) ,אוטונומיה מקצועית של המורה (Friedman, 1995) ,ושיתוף מורים (Mohrman, Cooke & Mohrman, 1978).// מן הממצאים: אקלים ארגוני בריא נמצא בכמחצית מבתי הספר. לא נמצאו הבדלים משמעותייים במאפיני המורים בבתי-הספר השונים. מורים בבתי ספר עם אקלים ארגוני בריא דיווחו על מחויבות גבוהה יותר לבית הספר ולתלמידים ועל יותר שיתוף בתהליך קבלת החלטות. לא נמצאו הבדלים בין סוגי בתי הספר בנושא המחויבות של המורים למקצוע והאוטונומיה המקצועית הנתפסת. נמצא קשר מובהק בין רמת מחויבות המורים לטיב היחסים עם המנהל.
Original language | English |
---|---|
Pages (from-to) | 106-126 |
Journal | Planning and Changing |
Volume | 33 |
Issue number | 1-2 |
State | Published - 2002 |
Bibliographical note
Item Citation: PLANNING & CHANGING. 33(1-2), 2002, 106-126.Accession Number: edspes.58024; Source: PLANNING & CHANGING; Publication Date: 20020101