School’s health and its relation to teacher commitment

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרה: בחינת השפעת אקלים בית הספר על מחויבות המורים לארגון, למקצוע ההוראה, ולהישגי התלמידים.// נבדקים: 542 מורים מ- 54 בתי ספר יסודיים בגילאים 27 - .52// שיטה וכלי מחקר: הנבדקים ענו על שאלונים שבדקו מחויבות לבית הספר (Mowdar, Steers & Porter, 1979) ,מחויבות למקצוע ההוראה (Lodahl & Kejner, 1965) ,מחויבות כלפי תלמידים ומאפינים דמוגרפיים של מורים. כמו כן נבדק אקלים בית הספר (Hoy & Tarter, 1997) ,אוטונומיה מקצועית של המורה (Friedman, 1995) ,ושיתוף מורים (Mohrman, Cooke & Mohrman, 1978).// מן הממצאים: אקלים ארגוני בריא נמצא בכמחצית מבתי הספר. לא נמצאו הבדלים משמעותייים במאפיני המורים בבתי-הספר השונים. מורים בבתי ספר עם אקלים ארגוני בריא דיווחו על מחויבות גבוהה יותר לבית הספר ולתלמידים ועל יותר שיתוף בתהליך קבלת החלטות. לא נמצאו הבדלים בין סוגי בתי הספר בנושא המחויבות של המורים למקצוע והאוטונומיה המקצועית הנתפסת. נמצא קשר מובהק בין רמת מחויבות המורים לטיב היחסים עם המנהל.
Original languageEnglish
Pages (from-to)106-126
JournalPlanning and Changing
Volume33
Issue number1-2
StatePublished - 2002

Bibliographical note

Item Citation: PLANNING & CHANGING. 33(1-2), 2002, 106-126.

Accession Number: edspes.58024; Source: PLANNING & CHANGING; Publication Date: 20020101

Cite this